1 ste maand - Reisverslag uit Firenze, Italië van Huub Hoeksema - WaarBenJij.nu 1 ste maand - Reisverslag uit Firenze, Italië van Huub Hoeksema - WaarBenJij.nu

1 ste maand

Blijf op de hoogte en volg Huub

27 Februari 2014 | Italië, Firenze

Wow ik zit hier al een mand, de tijd vliegt voorbij. Het lijkt dagen geleden dat ik met het vliegtuig vanaf Schiphol naar Italië vloog.

Maar wat heb ik de afgelopen weken gedaan?

In de afgelopen weken ben ik naar Verona geweest. Ik denk echt dat dit 1 van de mooiste Italiaanse steden is. Het is volgens mij ook de schoonste stad, helemaal nergens ligt afval.

Ik ben ook nog naar Ferrara geweest, heb er een Ferrari gezien. Echt een geweldige stad. Alles wat je er ziet is echt Italiaans. Er zijn echt van die typische Italiaanse steegjes. Ze hebben er ook een kasteel wat, niet het bezoeken waard is. Het lijkt nu meer een kantoorgebouw.

Ik ben er ook achtergekomen dat mijn Italiaans toch wel heel veel minder is dan dat van Janniek.

Verder ben ik ook nog met vrienden van school uit geweest. Dat was echt de beste nacht hier tot nu toe.

Dit verslag typ ik in de terug van Firenze. Wat een mooie stad is dat zeg. Janniek en ik moesten naar Firenze voor een meeting met alle andere uitwisselings studenten in Italië. Daar waren Belgen!!! Eindelijk weer eens met iemand anders Nederlands kunnen praten. Verder was de meeting wel fijn want, nu heb ik kunnen horen hoe andere mensen deze ervaring vinden en heb ik de mijne kunnen vertellen. Zo heb ik de leuke en de minder leuke dingen gehoord. Er was een meisje wiens gast gezin zo arm was dat ze bijna niets mocht eten. En voor haar zijn ze nu opzoek naar een andere match, die waarschijnlijk te laat komt want, ik gok dat ze binnen 2 weken thuis zit

Er waren ook want mindere ervaringen. Want volgens mij is Sarah, de host van Janniek, ons een beetje zat. Zo ging ze plotseling ergens anders zitten in de klas dan naast mij en Janniek. Niet dat ik dat heel erg vind.

  • 27 Februari 2014 - 19:32

    Wilma :

    Hoi Huub,

    Fijn dat de tijd zo snel gaat, dan verveel je je in elk geval niet! Maak er nog twee mooie maanden van en doe iedereen de groeten van ons!

    Groetjes, Stan, Yke, Jack en Wilma

  • 27 Februari 2014 - 20:51

    Christel:

    Hoi Huub,

    Dan tref jij het toch wel bij Nico thuis. Leuk dat je weer eens een blog schrijft enne... Sara jou zat zijn, zou het niet gewoon kunnen zijn dat ze ook weer eens even alleen met haar vrienden wil optrekken? Ik meen mij te herinneren dat jij ook zo'n periode had toen Nico hier was.

    Veel plezier nog weer.

    Mama

  • 28 Februari 2014 - 07:43

    Arielle:

    Hoi Huub,
    Wat een leuk verslag en wat heb je in die ene maand al veel gedaan. Gelukkig is het niet alleen maar school, wat de klok slaat. Maak er ook de komende maand weer een leuke tijd van en houd ons op de hoogte. ;-)

    Groeten van de buufjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Huub

Actief sinds 14 Jan. 2014
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 4763

Voorgaande reizen:

25 Januari 2014 - 19 April 2014

Italië voor 3 maanden

Landen bezocht: